iconfinder_Picture13_3289577

Trening

Dziś nasze przetrwanie nie zależy od codziennej sprawności fizycznej. Musimy znaleźć w sobie inne formy motywacji. Możesz ćwiczyć, by być wysportowanym, komuś się podobać lub zatańczyć z wnuczką na jej weselu.

Wyróżniam trzy typy aktywności fizycznej, jakim regularnie poświęcam czas, są to:

fit17-512

W treningu siłowym mam jeden cel, chce być silniejszy. Chodzi mi o siłę funkcjonalną, czyli taką, której używam podczas noszenia dzieci na rękach, przenoszenia mebli, wspinania się lub kopaniu dołu. Nigdy nie wiesz, co Cię czeka…

fit19-512

Drugim elementem treningu jest bieganie lub szerzej ujmując, przemieszczanie się. Nie jest moją ambicją ustanawianie rekordu Polski na 100 czy 1000 metrów, chciałbym natomiast biegać z moim psem, móc pokonać dystans 10 kilometrów oraz przeprawić się na drugą stronę rzeki.

fitness-workout-training-exercise-512

Mobilność to nie umiejętność obsługi smartfona, to sprawność w zakresie stawów pozwalająca na unikanie kontuzji podczas wykonywania któregoś z wyżej wymienionych zajęć. To osiąganie równowagi i stabilności, które stanowią fundament sprawności fizycznej.